Facebook ułatwia marketing, ale tylko dla tych, którzy wiedzą, jak zrobić to dobrze.
Wiele osób napotyka przeszkody, których nie mogą sobie wyobrazić dzięki bardziej tradycyjnemu zapleczu marketingowemu. Przełam status quo i poznaj nowe techniki, które przyczyniają się do sukcesu w marketingu na Facebooku dzięki temu artykułowi.Nie zakładaj konta na Facebooku i oczekuj, że nazwa Twojej marki przemówi sama za siebie. Nawet jeśli marka, którą sprzedajesz, jest dość dobrze ugruntowana, nadal musisz pracować, aby była jeszcze bardziej popularna. Jeśli tego nie zrobisz, możesz stracić część swoich fanów.Jeśli masz obserwatora narzekającego na swojej stronie na Facebooku, postaraj się rozwiązać ten problem publicznie. Dzięki temu inni będą wiedzieć, że jesteś renomowaną firmą i wykonasz wszystkie swoje zobowiązania. Jeśli nie możesz publicznie rozstrzygnąć sporu z klientem, spróbuj rozwiązać go prywatnie.Zastanów się, dlaczego Twoja strona istnieje. Czy po prostu chcesz rozgłosić informacje o swojej firmie i nowych produktach? A może strona funkcjonuje jako forum do lepszej komunikacji z Twoimi klientami? Gdy masz jasny obraz tego, co chcesz zrobić ze swoją stroną, możesz rozpocząć pracę nad swoimi celami marketingowymi.Uważaj na wszelkie obrazy, które publikujesz jako reklamy, ponieważ tylko 20% obrazu może być rzeczywistym tekstem. Jeśli prześlesz zdjęcie, które ma więcej niż 20% tekstu, zostanie ono odrzucone, a Ty zmarnujesz swój czas. Bądź kreatywny i stwórz obraz, który przyciągnie uwagę odbiorców.Twórz regularne posty na swojej stronie na Facebooku. Skonfigurowanie strony, umieszczenie wielu postów pierwszego dnia, a następnie ignorowanie strony przez kilka następnych miesięcy nie wpłynie na poprawę Twojej firmy. Skonfiguruj harmonogram publikowania, który odpowiada celom Twojej firmy na stronie na Facebooku, i trzymaj się go.Pomyśl, dlaczego ludzie powinni zostać fanami Ciebie lub Twojej firmy. Kiedy potrafisz odpowiedzieć na to „dlaczego”, jesteś gotów dostarczyć im coś, co sprawi, że Twoi fani pozostaną w pobliżu i zaangażują się w markę. Niech stanie się centrum Twojej promocji.Pamiętaj, aby szanować prywatność swoich obserwujących podczas korzystania z Facebooka do marketingu swojej firmy.
Jeśli ktoś wyśle Ci entuzjastyczną recenzję w prywatnej wiadomości, pamiętaj, aby poprosić go o zgodę przed opublikowaniem jej.
Być może zdecydowali się wysłać Ci wiadomość w ten sposób, ponieważ nie chcieli być publicznie uznani.Nie twórz zbyt długich postów. Chociaż możesz mieć mnóstwo informacji do udostępnienia, nikt nie będzie chciał przedzierać się przez 1000 słów, aby dotrzeć do sedna. Postaraj się, aby wszystkie wpisy były jak najkrótsze, ale upewnij się, że są dobrze napisane. Chcesz, aby ludzie mogli pojąć główną ideę.Postaraj się publikować na Facebooku o różnych porach dnia. Jeśli masz zwyczaj publikować posty o tej samej porze każdego dnia, możesz nie wiedzieć, czy są lepsze czasy na zaangażowanie. Każda grupa docelowa jest inna, a to, co działa w jednym czasie, może nie działać w innym. Postaraj się publikować wiele razy w ciągu dnia, aby zobaczyć, kiedy Twoi odbiorcy są najbardziej aktywni.Gęstość rozmów pomaga dowiedzieć się, ile osób wspomina o Tobie lub Twoich produktach na platformie mediów społecznościowych. Chcesz, aby gęstość mówienia wynosiła około 15% lub więcej, ponieważ oznaczałoby to, że przyciągasz dużo uwagi. Jeśli jest niższy, zastanów się nad zmianą lub dostosowaniem strategii marketingowej.Udostępniaj zdjęcia na Facebooku. Pamiętaj, że Twoi subskrybenci sprawdzają Facebooka, aby zobaczyć aktualizacje udostępnione przez ich znajomych. Jeśli Twoi subskrybenci mają wielu znajomych na Facebooku, Twoje aktualizacje mogą nie być łatwe do zauważenia. Przyciągnięcie ich uwagi będzie o wiele łatwiejsze, jeśli udostępnisz zdjęcia, a nie aktualizacje tekstowe.Wszyscy musimy nieustannie uczyć się nowych rzeczy, jeśli chodzi o marketing, wszystko dzięki nowym technologiom i trendom. Facebook to na szczęście prosta platforma marketingowa, więc ten artykuł to naprawdę wszystko, czego potrzebujesz, aby zacząć. Skorzystaj z tej wspaniałej rady, aby raz na zawsze ulepszyć swoje kampanie.